Õppeasutuse nimi:
OÜ Keeltekeskus Kaja

Õppekava nimetus:
Vene keele A2-taseme täiendkoolitus (moodulid A2.1 ja A2.2)

Õppekavarühm:
Keeleõpe, vene keel võõrkeelena

Õppekava koostamise alus:
Euroopa keeleõppe raamdokument 

Õppe maht ja ülesehitus: A2-taseme kursuse maht on 200 akadeemilist tundi, millest 120 tundi on auditoorset õpet ja 80 tundi iseseisvat tööd. A2-taseme kursus koosneb kahest moodulist: A2.1 ja A2.2. A2.1 mooduli maht on 100 akadeemilist tundi, millest 60 tundi on auditoorset õpet ja 40 tundi iseseisvat tööd ning A2.2 mooduli maht on 100 akadeemilist tundi, millest 60 tundi on auditoorset õpet ja 40 tundi iseseisvat tööd. 


Lühikursuste maht (mõeldud minigrupile) on 168 akadeemilist tundi, millest 96 tundi on auditoorset õpet ja 72 tundi on iseseisvat tööd, kusjuures lühikursuse A2.1 mooduli maht on 84 akadeemilist tundi, millest 48 tundi on auditoorset õpet ja 36 tundi iseseisvat tööd ning A2.2 mooduli maht on 84 akadeemilist tundi, millest 48 tundi on auditoorset õpet ja 36 tundi on iseseisvat tööd.
 
Auditoorses õppes on põhirõhk kõne ja selle mõistmise arendamisel ning grammatika seaduspärasuste selgitamisel. Iseseisvalt jäetakse koju õppida sõnavara, teha grammatikaharjutusi ja kirjalikke loovtöid, võimalusel tuleb ka keelt keelekeskkonnas praktiseerida.  

Tavakursuste ja minigruppidele korraldatavate lühikursuste õppe sisu ja õppiväljundid on samad.

Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:
Õppijad, kes soovivad omandada vene keelt A2-tasemel. Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluse alusel. Õpingute alustamise tingimuseks on vene keele A1-taseme kursuse lõpetamine või Keeltekeskus Kaja tasemetesti sooritamine.

Õppe eesmärk:
Omandada vene keele oskus A2 tasemel, mis võimaldab toime tulla igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel.

Õpiväljundid:
- saab aru fraasidest ja sageli kasutatavatest sõnadest, mis on vahetult seotud talle oluliste valdkondadega (näiteks info enda ja oma perekonna kohta, sisseostude tegemine, kodukoht, töö); saab aru lühikeste, lihtsate ja selgelt väljahääldatud ütluste põhisisust.
- saab aru lühikestest lihtsatest tekstidest; oskab leida informatsiooni lihtsatest igapäevatekstidest (näiteks reklaamid, tööpakkumised, brošüürid, menüüd, sõiduplaanid), samuti saab aru lühikestest lihtsatest isiklikest kirjadest.
- saab hakkama igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel; oskab vestluses kaasa rääkida, ehkki ei oska veel ise vestlust juhtida.
- oskab kasutada mitmeid fraase ja lauseid, et kirjeldada oma perekonda ja teisi inimesi, elutingimusi, hariduslikku tagapõhja, praegust või eelmist tööd.
- oskab teha märkmeid ja koostada väga lihtsat isiklikku kirja, näiteks kellegi tänamiseks. 

Õppe sisu:

Kõnearendus toimub A2-taseme kursusel järgmistel teemadel:

A2.1-moodulis:

-       Tutvumine ja tutvustamine. Isikuandmed, ankeedid ja avaldused. Lihtne enesekohane info.

-       Perekond ja sõbrad. Sugulased. Naabrid. Külalised. Kodused tööd.

-      Kodu kirjeldamine. Maja osad, mööbel, kodutehnika. 


-      Sündmuste kirjeldamine.

-       Kodumaa, päritolu, riigid, rahvad, keeled. Eesti ja venekeelsete riikide võrdlemine. Rahvused ja keeled. Venemaa loodus, suuremad linnad, saared, jõed jne.  

-       Ametid ja erialad. Õppimine.

-       Teenindusasutused ja poed. Postkontoris, pangas, juuksuris, kaubanduskeskuses, restoranis. Reklaamid ja juhised.

-       Vaba aeg, hobid ja meelelahutus. Pühad ja tähtpäevad.

-      Minu päev. Argipäevarutiin.

-       Toiduained, söögid ja joogid. Kohvikus ja söögikohas. Menüüd.

-       Aastaajad ja ilm.

-      Telefonivestlused.

-       Oma soovide väljendamine.


A2.2-moodulis:

-   Detailne enesekohane info, enda ja teiste tutvustamine.

- Perekond ja sõbrad. Kombed ja traditsioonid.  

-   Haridus ja töö. Tööpäeva kirjeldus, oma töö tutvustamine. CV ja tööintervjuu, avaldus tööle kandideerimiseks. Tulevikuplaanid, elukutse valik ja valitud eriala sobivus.

-  Viisakusvestlus seltskonnas. Telefonivestlused.

- Isikuomadused. Inimeste kirjeldamine. Isiksusetestid ja eneseanalüüs.


-  Oma soovide ja eelistuste väljendamine, vestluspartneri soovide ja eelistuste kohta küsimine.

- Mood ja riided.

- Kinnisvara. Korteri üürimine ja ostmine. Maja osad, mööbel, kodutehnika. Ehitus ja remont.

 - Loodus. Loomad, linnud, taimed. Ilm ja ilmateade. Aastaajad.

- Puhkus ja reisimine. Aktiivne ja passiivne puhkus. Transport. Teeküsimine- ja juhatamine. Reisi planeerimine, piletid, majutus, vaatamisväärsused. Reisimuljed.

- Kultuur ja meelelahutus. Kino, teater, kontsert, sport, raamatud ja muusika.


- Toiduained. Söögid ja joogid. Toiduvalmistamine ja retseptid. Kohvikus, restoranis ja baaris.

-     Tervis. Kehaosad. Oma tervise eest hoolitsemine. Arsti juures ja apteegis.


Kirjutamine: 

Moodul A2.1: Ankeetide, taotluste, registreerimisvormide täitmine. Ümbruse kirjeldus, minevikusündmuste kirjeldus. Postkaardi kirjutamine (õnnitlus- või tänukaart, reisipostkaart). Kutse koostamine. Minu päev. 

Moodul A2.2:  Ametlik ja mitteametlik e-mail, märkmete tegemine, CV, lühikirjand, arvamuste-argumentide avaldamine.  

Sõnavara: Ülaltoodud kõnearendusteemade sõnavara.

Grammatika

Moodul A2.1 ja A2.2: Sõnade sugu. Ainsus ja mitmus. Sõnade ühildumine. Jaatus ja eitus. Asesõnad, küsisõnad, arvsõnad, kaassõnad; sidesõnad ja määrsõnad. Käändsõna käänamine. Tegusõna pööramine olevikus ja minevikus, tuleviku moodustamine, tegusõna aspektid.

Õppekeskkond:
Klassikursused viiakse läbi tunni alusel keeleõppeks renditavates ruumides Tallinnas või mujal Eestis. Õppeklassid vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Õppeklassides on internetiühendus ning nad on varustatud tahvli, arvuti ja audio-visuaalse esitlustehnikaga. Distantsõppekursused viiakse läbi Zoomi keskkonnas. Distantsõppekursusel osalemiseks soovitame õppijal kasutada kas laua- või sülearvutit või IPadi.

Õppemeetodid:
Põhiliselt kasutatakse kommunikatiivõppemeetodeid, nagu dialoogid, rollimängud, grupi- ja paaristöö jm, ka grammatikaharjutusi baasteadmiste omandamiseks, lugemis- ja kuulamisharjutusi õige häälduse juurutamiseks ning kõne ja kirjaliku teksti mõistmise arendamiseks.

Hindamismeetod. Hindamiskriteeriumid:

Õppijatele antakse õpiväljundite omandamise kohta tagasisidet jooksvalt õppeprotsessi käigus. Hindamine toimub A2.1- ja A2.2 mooduli lõpueksamil, mis koosnevad suulisest ja kirjalikust osast. Suuline osa on vestlus õppija ja õpetaja vahel. Kirjalik osa koosneb kuulamisharjutusest, grammatikaharjutusest, lugemisharjutusest ja kirjalikust loovtööst.

- Kuulamine – saab aru lihtsamatest küsimustest ja kuuldud info põhissisust, kui vestluspartner räägib aeglaselt ja selgelt ning on valmis kordama. (Hinnatakse eksami suulises ja kirjalikus osas)

- Lugemine – mõistab lihtsamate tekstide sisu. Saab aru lühikestest lihtsatest tekstidest; oskab leida informatsiooni lihtsatest igapäevatekstidest (näiteks reklaamid, tööpakkumised, brošüürid, menüüd, sõiduplaanid), samuti saab aru lühikestest lihtsatest isiklikest kirjadest. (Hinnatakse eksami kirjaliku osa grammatika- ja lugemisharjutustes.)

- Rääkimine – oskab vastata enda kohta esitatud küsimustele, räägib lihtsate lausetega endast, oma perest, elukohast, toidust. Oskab kasutada mitmeid fraase ja lauseid, et kirjeldada oma perekonda ja teisi inimesi, elutingimusi, hariduslikku tagapõhja, praegust või eelmist tööd. (Hinnatakse eksami suulise osa vestluses.)

- Kirjutamine – oskab koostada lühikese isikliku kirja või teate. (Hinnatakse eksami kirjaliku osa loovtöös.)

Õppematerjalid:
- Миллер, Л. В. и др. «Жили-были... 12 уроков русского языка. Базовый уровень». 4-е издание. Санкт-Петербург «Златоуст» 2009.
- Õpetaja koostatud materjalid. 

Täiendkoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid:
Keeltekeskus Kaja väljastab kursusel osalejale tunnistuse juhul, kui õppija osales vähemalt 60% auditoorsetest tundidest ja sooritas edukalt kursuse lõpueksami. Lõpueksamil, mis sisaldab nii kirjutamise, kuulamise, lugemise kui ka kõnelemise osa, kontrollitakse ülaltoodud õpiväljundite omandamist. Eksam loetakse sooritatuks, kui õppija saavutab vähemalt 60% maksimaalsest punktisummast.

Tunnistusel märgitakse lõpetatud kursuse nimetus ja maht, kursuse toimumise aeg, osaleja nimi ja isikukood. Tunnistusele kirjutavad alla kursuse õpetaja ja Keeltekeskus Kaja juhataja. Juhul kui osaleja ei sooritanud edukalt kursuse lõpueksamit ja/või ei osalenud nõutavas mahus tundidest, väljastatakse soovi korral talle kursuse lõpus tõend, millel märgitakse osaletud tundide arv. Tõendi allkirjastab Keeltekeskus Kaja juhataja. 

Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemus:
Vene keele kursusi võivad läbi viia vene filoloogi, vene keele kui võõrkeele õpetaja või muu filoloogilise hariduse ja/või varasema täiskasvanutele vene keele õpetamise kogemusega õpetajad.

Õppekava on kinnitatud 26.05.2018

Viimati muudetud ja kinnitatud 7.7.2025