Õppeasutuse nimi:
OÜ Keeltekeskus Kaja
Õppekava nimetus:
Inglise keele B2-taseme täiendkoolitus (moodulid B2.1, B2.2, B2.3 ja B2.4)
Õppekavarühm:
Keeleõpe, inglise keel võõrkeelena
Õppekava koostamise alus:
Euroopa keeleõppe raamdokument
Õppe maht ja ülesehitus: B2-taseme kursuse maht on 450 akadeemilist tundi, millest 240 tundi on auditoorset õpet ja 210 tundi iseseisvat tööd, kusjuures B2.1 mooduli maht on 110 akadeemilist tundi, millest 60 tundi on auditoorset õpet ja 50 tundi iseseisvat tööd; B2.2 mooduli maht on 110 akadeemilist tundi, millest 60 tundi on auditoorset õpet ja 50 tundi iseseisvat tööd; B2.3 mooduli maht on 110 akadeemilist tundi, millest 60 tundi on auditoorset õpet ja 40 tundi iseseisvat tööd; B2.4 mooduli maht on 120 akadeemilist tundi, millest 60 tundi on auditoorset õpet ja 60 tundi iseseisvat tööd.
Auditoorses õppes on põhirõhk kõne ja selle mõistmise arendamisel ning grammatika seaduspärasuste selgitamisel. Iseseisvalt jäetakse koju õppida sõnavara, teha grammatikaharjutusi ja kirjalikke loovtöid, võimalusel tuleb ka keelt keelekeskkonnas praktiseerida.
Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:
Õppijad, kes soovivad omandada inglise keelt B2-tasemel. Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluse alusel. Õpingute alustamise tingimuseks on Keeltekeskus Kaja kirjaliku ja suulise tasemetesti sooritamine.
Õppe eesmärk:
Omandada inglise keele oskus B2 tasemel, mis võimaldab inglise keeles nii suuliselt kui ka kirjalikult spontaalselt ja ladusalt suhelda.
Õpiväljundid:
Iga koolituse edukalt läbinu oskab järgmist:
B2.1 mooduli lõpus:
-saab aru ingliskeelsest tavakõnest, suudab mõista ka pikemate ettekannete põhisisu. Saab suuremas osas aru teleuudiste, ühiskonna- ja poliitikasaadete ning filmide põhisisust.
- saab aru aktuaalsetel teemadel kirjutatud ajaleheartiklite põhisisust.
- oskab inglise keeles spontaanselt vestelda. Suudab tuttaval teemal arutelus osaleda, oskab oma seisukohti esitada.
- oskab kirjutada tekste tuttavatel teemadel. Oskab kirjutada ameti- ja isiklikke kirju.
B2.2 mooduli lõpus:
-saab aru kiirest ingliskeelsest kõnest, suudab jälgida ja mõista pikemaid kõnesid ja ettekandeid. Saab aru teleuudiste, ühiskonna- ja poliitikasaadete ning filmide põhisisust.
- saab aru aktuaalsetel teemadel kirjutatud ajaleheartiklite põhisisust.
- oskab inglise keeles spontaanselt vestelda. Suudab tuttaval teemal arutelus osaleda, oskab oma seisukohti esitada ja lühidalt põhjendada. Suudab kirjeldada sündmusi ja olukordi.
- oskab kirjutada selgeid tekste tuttavatel teemadel. Oskab kirjutada lühiartiklit. Oskab kirjutada ameti- ja isiklikke kirju.
B2.3 mooduli lõpus:
- saab aru kiirest ingliskeelsest kõnest, ka abstraktsetel teemadel, suudab jälgida ja mõista pikemaid kõnesid ja ettekandeid. Saab aru teleuudiste, ühiskonna- ja poliitikasaadete ning filmide põhisisust.
- saab aru aktuaalsetel teemadel kirjutatud ajaleheartiklitest.
- oskab inglise keeles spontaanselt ja ladusalt vestelda. Suudab tuttaval teemal aktiivselt arutelus osaleda, oskab selgelt ja argumenteeritult oma seisukohti esitada. Suudab üksikasjalikult kirjeldada sündmusi ja olukordi.
- oskab kirjutada selgeid ja detailseid tekste tuttavatel teemadel. Oskab kirjutada lühiartiklit. Suudab koostada aruannet või ettekannet. Oskab kirjutada ameti- ja isiklikke kirju.
B2.4 mooduli lõpus:
-saab aru kiirest ingliskeelsest kõnest, ka abstraktsetel teemadel, suudab jälgida ja mõista pikemaid kõnesid ja ettekandeid. Saab aru teleuudiste, ühiskonna- ja poliitikasaadete ning teadussaadete ja filmide sisust.
- saab aru aktuaalsetel teemadel kirjutatud ajaleheartiklitest, loeb ja mõistab ingliskeelset proosakirjandust.
- oskab inglise keeles spontaanselt ja ladusalt vestelda. Suudab tuttaval teemal aktiivselt arutelus osaleda, oskab selgelt ja argumenteeritult oma seisukohti esitada. Suudab üksikasjalikult kirjeldada sündmusi ja olukordi, suudab pidada varem ettevalmistatud loengut.
- oskab kirjutada selgeid ja detailseid tekste tuttavatel teemadel. Oskab kirjutada esseed, lühiartiklit. Suudab koostada aruannet või ettekannet. Oskab kirjutada pikemaid ameti- ja isiklikke kirju.
Õppe sisu:
B2-taseme inglise keele kursuse tundides on põhirõhk kõne ja selle mõistmise arendamisel ning grammatika seaduspärasuste selgitamisel. Iseseisvalt jäetakse koju õppida sõnavara, teha grammatikaharjutusi ja pikemaid kirjalikke loovtöid, lisaks on vaja jälgida ingliskeelseid tele- ja raadiosaateid, lugeda keerukamaid ajakirjanduslikke tekste, tänapäeva inglise proosakirjandust ning võimalusel ingliskeelses keskkonnas kõnekeelt praktiseerida.
Kõnearenduse teemad
Rääkimisoskuse ning ingliskeelse kõne ja kirjaliku teksti mõistmise arendamine toimub järgmistel teemadel:
Moodul B2.1:
- Mina ja minu pere. Peresuhted. Põlvkondadevahelised erinevused. Abielu ja lahutus. Info päritolu kohta, oma kodumaa tutvustamine, teiste maade ja kultuuride tutvustamine. Rahvad ja kombed, stereotüübid.
- Inimestevahelised suhted. Inimese välimus ja iseloom. Sõbrad ja tuttavad. Suhted töökollektiivis, koolis. Konfliktide lahendamine. Oma soovide ja eelistuste väljendamine, vestluspartneri soovide ja eelistuste kohta küsimine. Ettepanekud ja kokkulepped. Oma seisukohtade väljendamine ja põhjendamine.
- Töö, ametid. Oma töö kirjeldamine, tööülesanded. Töö- ja õppimisvõimalused. Elukutse sobivus. Töövestlus. Elulookirjeldus: töökogemus, hariduskäik. Keeleõpe. Motivatsioonikiri. Elus tehtud kärjääri- ja õppimisvalikute põhjendamine. Tulevikuplaanid. Töökoosolek: oma arvamuse selgelt ja struktureeritult väljendamine, koosoleku päevakorra koostamine, koosoleku juhtimine.
- Päevakajalised teemad.
- Õppijate isikliku sfääriga seotud teemad (töö, huvialad) vastavalt õppegrupi koosseisule.
Moodul B2.2:
- Kohvikus ja restoranis. Menüüd ja retseptid. Täpsustavate küsimuste esitamine. Kiitva hinnangu andmine, rahulolematuse väljendamine. Toiduained, söögid ja joogid. Tervislik toitumine. Taimetoitlased. Erinevad dieedid. Söömistavade muutumine aja jooksul. Eri maade söömistavad.
- Kaubandus ja teenindus. Sisseostud ja hinnad. Poed, kaubamärgid, tootjad. Mood ja riided. Kodumasinad ja tehnika. Reklaamid ja juhised. Tarbijakaitse. Info küsimine, kaebuste esitamine.
- Majandus ja äri. Suhted ühiskonnas.
- Suhtlemine ametiasutustes. Toimingud veebis. Dokumendid ja ankeedid. Avaldused.
- Vaba aja veetmise viisid. Enda eelistuste väljendamine ja põhjendamine. Reisimine, reisi planeerimine. Info küsimine võõras linnas. Reisimuljete jutustamine. Vaatamisväärsused. Juhtunu, sündmuse kirjeldamine. Anekdootide rääkimine.
- Päevakajalised teemad.
- Õppijate isikliku sfääriga seotud teemad (töö, huvialad) vastavalt õppegrupi koosseisule.
Moodul B2.3:
- Suhtlemine ametiasutustes. Toimingud veebis. Dokumendid ja ankeedid. Avaldused.
- Vaba aja veetmise viisid. Huvialad. Oma huvialade propageerimine. Puhkuse veetmise viisid, aktiivne ja passiivne puhkus. Juhtunu, sündmuse kirjeldamine. Anekdootide rääkimine.
- Kirjandus ja kunst. Muusika. Kultuurielamuse kirjeldamine. Proosateos. Tegelaskujude kirjeldamine ja võrdlemine, lühiarvustus.
- Meedia. Peavoolumeedia ja sotsiaalmeedia. Sotsiaalmeedia head ja vead, ohud. Artiklite kriitiline lugemine, tõesuse kontroll. Tehisintellekt.
- Päevakajalised teemad.
- Õppijate isikliku sfääriga seotud teemad (töö, huvialad) vastavalt õppegrupi koosseisule.
Moodul B2.4:
- Ühiskondlik elu ja poliitika. Ameerika ja Inglismaa riigivalitsemise võrdlus.
- Uudised ja päevakajalised sündmused. Riikidevahelised suhted. Poliitika. Ühiskonna valupunktid. Oma arvamuse avaldamine ja põhjendamine.
- Ilm ja loodus. Ilmateate koostamine. Ümbruse kirjeldamine. Loomad, linnud, taimed. Aastaaegade, looduse kirjeldamine eri maades. Looduskatastroofid. Keskkonnakaitse. Planeedi tulevik.
- Ajaloosündmused. Mälestused. Elulood.
- Tervis ja tervislikud eluviisid. Arsti juures ja apteegis. Haiglas. Kiirabi kutsumine. Kehaosad, organid ja kaebused.
- Päevakajalised teemad.
- Õppijate isikliku sfääriga seotud teemad (töö, huvialad) vastavalt õppegrupi koosseisule.
Grammatika B2-taseme kõikidel moodulitel: Oleviku ja mineviku ajavormid. Tuleviku väljendamine. Määrava ja umbmäärase artikli kasutamine. Passiiv. Tingimuslaused. Kaudne kõneviis. Eessõnad. Modaalverbid. Asesõnad. Küsisõnad. Omadussõnade võrdlus. Kirjavahemärkide kasutamine.
Õppekeskkond:
Klassikursused viiakse läbi tunni alusel keeleõppeks renditavates ruumides Tallinnas või mujal Eestis. Õppeklassid vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Õppeklassides on internetiühendus ning nad on varustatud tahvli, arvuti ja audio-visuaalse esitlustehnikaga. Inglise keele veebipõhised kursused toimuvad kas Zoomi või Discordi veebiplatvormil.
Õppemeetodid:Põhiliselt kasutatakse kommunikatiivõppemeetodeid, nagu dialoogid, rollimängud, grupi- ja paaristöö jm, ka grammatikaharjutusi baasteadmiste omandamiseks, lugemis- ja kuulamisharjutusi õige häälduse juurutamiseks ning kõne ja kirjaliku teksti mõistmise arendamiseks.
Hindamismeetod. Hindamiskriteeriumid:
Õppijatele antakse õpiväljundite omandamise kohta tagasisidet jooksvalt õppeprotsessi käigus. Hindamine toimub B2.1, B2.2, B2.3 ja B2.4 mooduli lõpueksamitel, mis koosnevad suulisest ja kirjalikust osast. Suuline osa on vestlus õppija ja õpetaja vahel. Kirjalik osa koosneb kuulamisharjutusest, grammatikaharjutusest, lugemisharjutusest ja kirjalikust loovtööst.
Kuulamine – saab aru ingliskeelsest kõnest, ka abstraktsetel teemadel, suudab jälgida ja mõista pikemaid kõnesid ja ettekandeid. Saab aru teleuudiste, ühiskonna- ja poliitikasaadete ning teadussaadete ja filmide sisust. (Hinnatakse eksami suulises ja kirjalikus osas)
Lugemine – saab aru aktuaalsetel teemadel kirjutatud ajaleheartiklitest, loeb ja mõistab ingliskeelset proosakirjandust. (Hinnatakse eksami kirjaliku osa grammatika- ja lugemisharjutustes.)
Rääkimine – oskab inglise keeles spontaanselt ja ladusalt vestelda. Suudab tuttaval teemal aktiivselt arutelus osaleda, oskab selgelt ja argumenteeritult oma seisukohti esitada. Suudab üksikasjalikult kirjeldada sündmusi ja olukordi, suudab pidada varem ettevalmistatud loengut. (Hinnatakse eksami suulise osa vestluses.)
Kirjutamine – oskab kirjutada selgeid ja detailseid tekste tuttavatel teemadel. Oskab kirjutada esseed, lühiartiklit. Suudab koostada aruannet või ettekannet. Oskab kirjutada pikemaid ameti- ja isiklikke kirju. (Hinnatakse eksami kirjaliku osa loovtöös.)
Õppematerjalid:
2. Raymond Murphy “English Grammar in Use”, Cambridge University Press, 2011.
3. Õpetaja koostatud materjalid.
Täiendkoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid:
Keeltekeskus Kaja väljastab kursusel osalejale tunnistuse juhul, kui õppija osales vähemalt 60% auditoorsetest tundidest ja sooritas edukalt kursuse lõpueksami. Lõpueksamil, mis sisaldab nii kirjutamise, kuulamise, lugemise kui ka kõnelemise osa, kontrollitakse ülaltoodud õpiväljundite omandamist. Eksam loetakse sooritatuks, kui õppija saavutab vähemalt 60% maksimaalsest punktisummast.
Tunnistusel märgitakse lõpetatud kursuse nimetus ja maht, kursuse toimumise aeg, osaleja nimi ja isikukood. Tunnistusele kirjutavad alla kursuse õpetaja ja Keeltekeskus Kaja juhataja. Juhul kui osaleja ei sooritanud edukalt kursuse lõpueksamit ja/või ei osalenud nõutavas mahus tundidest, väljastatakse talle kursuse lõpus tõend, millel märgitakse osaletud tundide arv. Tõendi allkirjastab Keeltekeskus Kaja juhataja.
Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemus:
Inglise keele kursusi võivad läbi viia inglise filoloogid, inglise keele kui võõrkeele õpetaja või muu filoloogilise või muu kõrghariduse ja varasema täiskasvanutele inglise keele õpetamise kogemusega õpetajad.
Õppekava on kinnitatud 25.6.2018
Õppekava on viimati muudetud 3.1.2025