Õppeasutuse nimi: OÜ Keeltekeskus Kaja
Õppekava nimetus: Inglise keele A1-taseme täiendkoolitus (moodulid A1.1 ja A1.2)
Õppekavarühm: Keeleõpe, inglise keel võõrkeelena
Õppekava koostamise alus: Euroopa keeleõppe raamdokumentÕppe maht ja ülesehitus: A1-taseme kursuse maht on 120 akadeemilist tundi, millest 72 tundi on auditoorset õpet ja 48 tundi iseseisvat tööd. A1-taseme kursus koosneb kahest moodulist: A1.1 ja A1.2, kusjuures A1.1 mooduli maht on 60 akadeemilist tundi, millest 36 tundi on auditoorset õpet ja 24 tundi iseseisvat tööd ning A1.2 mooduli maht on 60 akadeemilist tundi, millest 36 tundi on auditoorset õpet ja 24 tundi iseseisvat tööd.
Auditoorses õppes on põhirõhk kõne ja selle mõistmise arendamisel ning grammatika seaduspärasuste selgitamisel. Iseseisvalt jäetakse koju õppida sõnavara, teha grammatikaharjutusi ja kirjalikke loovtöid, võimalusel tuleb ka keelt keelekeskkonnas praktiseerida.
Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused: Õppijad, kes soovivad omandada inglise keelt A1-tasemel. Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluse alusel.
Õppe eesmärk: Omandada inglise keele oskus A1-tasemel, mis võimaldab toime tulla igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel.
Õpiväljundid:
Iga A1.1 mooduli edukalt lõpetanu:
- oskab ennast tutvustada;
- saab aru lihtsatest küsimustest enda ja oma pere kohta, kui vestluskaaslane räägib aeglaselt ja selgelt ning on valmis öeldut kordama;
- saab hakkama lihtsates ingliskeelsetes situatsioonides, näiteks söögikohtades, hotellis, transpordis; oskab teed küsida, öelda ja küsida kella;
- mõistab lihtsate tarbetekstide sisu;
- oskab täita ankeeti isikuandmetega.
Iga A1.2 mooduli edukalt lõpetanu:
- oskab ennast tutvustada, rääkida oma tööst, perekonnast, sõpradest ja hobidest; lihtsate sõnadega kirjeldada oma ümbrust, sündmusi ja inimesi; teed küsida ja juhatada; väljendada oma soove ja eelistusi; vastata kaasvestleja küsimustele igapäevastel teemadel ning ise samasuguseid küsimusi esitada;
- saab aru aeglasest kõnest, mis kasutab lihtsat sõnavara ja algtasemel grammatikat;
- oskab kirjutada postkaarti ja täita ankeeti;
- suudab pidada lühikest telefonivestlust.
Õppe sisu:
Moodul A1.1
Kõnearenduse teemad:
- Tervitamine. Tutvustamine. Hüvastijätmine.
- Päritolu, rahvused, keeled.
- Isikuandmed ja ankeedid. Telefoninumbrid, posti- ja meiliaadressid.
- Inimeste kirjeldamine.
- Kuupäevad ja aastaajad. Ümbruse kirjeldamine.
- Igapäevased situatsioonid poes, restoranis, lennujaamas, hotellis.
- Hobid.
- Kodu ja perekond.
- Reisimine ja puhkus.
- Oma soovide ja eelistuste väljendamine.
Sõnavara: tähestik; igapäevased nimi-, omadus- ja tegusõnad; ametid; maad, rahvad, keeled; ilm; hobid; värvid; transport; igapäevased viisakusväljendid ja käibefraasid.
Kirjutamine: Ankeetide täitmine. Postkaardi kirjutamine (õnnitlus- või tänukaart).
Grammatika: Jaatus ja eitus. Ainsus ja mitmus. Asesõnad. Lihtolevik, lihtminevik, tuleviku väljendamine olevikuga. Küsimuste moodustamine olevikus, küsimustele vastamine.
Moodul A1.2Kõnearenduse teemad:
- Tutvumine ja tutvustamine, enesekohane info. Küsimuste esitamine vestluspartneri kohta.
- Inimeste kirjeldamine (välimus ja iseloom), nende kohta küsimuste esitamine.
- Ilm ja loodus. Ümbruse kirjeldamine. Inglismaa loodus, suuremad linnad, mäed, veekogud ja saared.
- Telefonivestlused.
- Igapäevased situatsioonid poes, restoranis, lennujaamas, hotellis, pangas, juuksuris jne.
- Hobid, vaba aeg ja meelelahutus. Kino, teater, kontsert, sport, raamatud ja muusika.
- Kodu ja perekond. Sõbrad.
- Pühad ja tähtpäevad Inglismaal ja mujal.
- Reisimine ja puhkus.
- Minu päev.
- Töö ja õppimine, haridus ja ametid.
- Oma soovide ja eelistuste väljendamine, vestluspartneri soovide ja eelistuste kohta küsimine.
Sõnavara: Igapäevased nimi-, omadus- ja tegusõnad; põhi- ja järgarvud; ametid; maad, rahvad, keeled; perekond ja sõbrad; ilm; hobid; värvid; linn, kodu, maa; riided; transport; igapäevased viisakusväljendid ja käibefraasid.
Kirjutamine: Ankeetide, taotluste, registreerimisvormide täitmine. Postkaardi kirjutamine (õnnitlus- või tänukaart). Minu päev. Küsimuste ja vastuste koostamine.
Grammatika: Jaatus ja eitus. Ainsus ja mitmus. Asesõnad. Lihtolevik, kestev olevik, lihtminevik, tuleviku väljendamine olevikuga. Küsimuste moodustamine, küsimustele vastamine. Eessõnad. Määrsõnad. Modaaltegusõnad.
Õppekeskkond: Klassikursused viiakse läbi tunni alusel keeleõppeks renditavates ruumides Tallinnas või mujal Eestis. Õppeklassid vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Õppeklassides on internetiühendus ning nad on varustatud tahvli, arvuti ja audio-visuaalse esitlustehnikaga. Inglise keele veebipõhised kursused toimuvad kas Zoomi või Discordi veebiplatvormil.
Õppemeetodid: Põhiliselt kasutatakse kommunikatiivõppemeetodeid, nagu dialoogid, rollimängud, grupi- ja paaristöö jm, ka grammatikaharjutusi baasteadmiste omandamiseks, lugemis- ja kuulamisharjutusi õige häälduse juurutamiseks ning kõne ja kirjaliku teksti mõistmise arendamiseks.
Hindamismeetod. Hindamiskriteeriumid:
Õppijatele antakse õpiväljundite omandamise kohta tagasisidet jooksvalt õppeprotsessi käigus. Hindamine toimub A1.1- ja A1.2 mooduli lõpueksamil, mis koosneb suulisest ja kirjalikust osast. Suuline osa on vestlus õppija ja õpetaja vahel. Kirjalik osa koosneb kuulamisharjutusest, grammatikaharjutusest, lugemisharjutusest ja kirjalikust loovtööst.
- Kuulamine – saab aru lihtsatest küsimustest ja kuuldud info põhissisust, kui vestluspartner räägib aeglaselt ja selgelt ning öeldut kordab. (Hinnatakse suulises ja kirjalikus osas)
- Lugemine – . Saab aru lühikestest lihtsatest tekstidest; oskab leida informatsiooni lihtsatest igapäevatekstidest (näiteks reklaamid, tööpakkumised, brošüürid, menüüd, sõiduplaanid). (Hinnatakse eksami kirjaliku osa grammatika- ja lugemisharjutustes.)
- Rääkimine – oskab lühidalt rääkida oma tööst, perekonnast, sõpradest ja hobidest, lihtsate sõnadega kirjeldada oma ümbrust, sündmusi ja inimesi. Oskab teed küsida ja juhatada. Oskab esitada küsimusi igapäevateemadel ning sellistele küsimustele vastata. Oskab pidada lühikest telefonivestlust. (Hinnatakse eksami suulise osa vestluses.)
- Kirjutamine – oskab täita ankeeti ja kirjutada postkaarti. (Hinnatakse eksami kirjaliku osa loovtöös.)
Õppematerjalid:
1. John and Liz Soars “New Headway Elementary” 5thedition. Oxford University Press, 2019.2. Raymond Murphy “Essential Grammar in Use”, Cambridge University Press, 2011.
3. Õpetaja koostatud materjalid.
Täiendkoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid: Keeltekeskus Kaja väljastab kursusel osalejale tunnistuse juhul, kui õppija osales vähemalt 60% auditoorsetest tundidest ja sooritas edukalt kursuse lõpueksami. Lõpueksamil, mis sisaldab nii kirjutamise, kuulamise, lugemise kui ka kõnelemise osa, kontrollitakse ülaltoodud õpiväljundite omandamist. Eksam loetakse sooritatuks, kui õppija saavutab vähemalt 60% maksimaalsest punktisummast.
Tunnistusel märgitakse lõpetatud kursuse nimetus ja maht, kursuse toimumise aeg, osaleja nimi ja isikukood. Tunnistusele kirjutavad alla kursuse õpetaja ja Keeltekeskus Kaja juhataja. Juhul kui osaleja ei sooritanud edukalt kursuse lõpueksamit ja/või ei osalenud nõutavas mahus tundidest, väljastatakse talle kursuse lõpus tõend, millel märgitakse osaletud tundide arv. Tõendi allkirjastab Keeltekeskus Kaja juhataja.
Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemus: Inglise keele kursusi võivad läbi viia inglise filoloogid, inglise keele kui võõrkeele õpetaja või muu filoloogilise või muu kõrghariduse ja varasema täiskasvanutele inglise keele õpetamise kogemusega õpetajad.
Õppekava on koostatud 26.05.2018
Viimati muudetud ja kinnitatud 2.1.2025