Õppeasutuse
nimi:
OÜ Keeltekeskus Kaja
Õppekava
nimetus:
Eesti keele A2-taseme eksamiks ettevalmistamisele suunatud
täiendkoolitus.
Õppekavarühm:
Keeleõpe, eesti keel võõrkeelena.
Õppekava
koostamise alus:
Euroopa keeleõppe raamdokument.
Õppe maht: 200 akadeemilist tundi, millest kas 120 või 150 tundi on auditoorset õpet ja vastavalt kas 80 või 50 tundi on iseseisvat tööd.
Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:
Õppijad, kes soovivad omandada eesti keelt A2-tasemel. Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluse alusel. Õpingute alustamise tingimuseks on A1-taseme keelekursuse lõpetamine viimase kahe aasta jooksul või Keeltekeskus Kaja suulise ja kirjaliku tasemetesti sooritamine.
Õppe eesmärk:
Omandada eesti keele oskus A2 tasemel, mis võimaldab toime tulla igapäevastes
suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel
teemadel.
Õpiväljundid:
Iga koolituse edukalt
läbinu oskab järgmist:
-
saab aru fraasidest ja sageli kasutatavatest sõnadest, mis on vahetult seotud
talle oluliste valdkondadega; saab aru lühikeste, lihtsate ja selgelt
väljahääldatud ütluste põhisisust.
-
saab aru lühikestest lihtsatest tekstidest; oskab leida informatsiooni
lihtsatest igapäevatekstidest, samuti saab aru lühikestest lihtsatest
isiklikest kirjadest.
-
saab hakkama igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat
infovahetust tuttavatel teemadel; oskab vestluses kaasa rääkida, ehkki ei
oska veel ise vestlust juhtida.
-
oskab kasutada mitmeid fraase ja lauseid, et kirjeldada oma perekonda ja teisi
inimesi, elutingimusi, hariduslikku tagapõhja, praegust või eelmist tööd.
-
oskab teha märkmeid ja koostada väga lihtsat isiklikku kirja.
Õppe sisu:
A2-taseme
eesti keele kursusel arendatakse nelja osaoskust: kirjutamine, kuulamine,
lugemine ja rääkimine.
Auditoorses õppes
on põhirõhk kõne ja selle mõistmise arendamisel ning grammatika seaduspärasuste
selgitamisel. Iseseisvalt jäetakse koju õppida sõnavara, teha grammatikaharjutusi
ja kirjalikke loovtöid, võimalusel tuleb ka keelt keelekeskkonnas
praktiseerida.
Rääkimisoskuse
ning eestikeelse kõne ja kirjaliku teksti mõistmise arendamine toimub
järgmistel teemadel:
-
Tervitamine ja hüvastijätt. Tutvumine ja tutvustamine.
Isikuandmed, telefoninumbrid, posti- ja meiliaadressid. Dokumendid ja ankeedid.
Lihtne info enda, oma pere ja kodu kohta. Rahvus, vanus, päritolu, sünnikoht ja
sünniaeg.
-
Haridus
ja töö.
Elukutsed. Oma töö ja töökoha kirjeldus. Hariduskäik ja töö. CV.
Tulevikuplaanid, elukutse valik, õppimisvõimalused. Tööülesanded. Tööpäeva
kirjeldus.
-
Teenindus
ja teenindusasutused. Lahtiolekuajad, asukohad, teenuste liigid, hinnad ja raha.
Sildid ja juhised. Pangas, postkontoris, juuksuris jm.
-
Kodu
ja kodukoht. Igapäevaelu. Kodu ümbruse kirjeldus. Perekond, lähedased ja kodune
elu. Eluase. Kodu sisustus. Majapidamine. Külaliste kutsumine. Minu päev.
-
Tervis
ja heaolu. Arsti vastuvõtuajad. Apteegis. Ravimi infoleht. Enesetunde
kirjeldus. Kiirabi kutsumine.
-
Vaba
aeg, harrastused ja meelelahutus. Huvid ja hobid. Vaba aja veetmise eelistused.
Sport, muusika, raamatud. Kultuuri- ja meelelahutusasutused: asukohad,
lahtiolekuajad, piletihinnad jm. Ürituse kirjeldus. Kutse peole jm.
-
Sisseostud
ja hinnad. Poed, asukohad, lahtiolekuajad. Kaubad, mõõdud, suurusnumbrid.
Ostude kirjeldus. Kauba hinna ja kvaliteedi võrdlus. Sooduspakkumised. Ostude
eest tasumine.
-
Söök
ja jook. Söögikohtade asukohad, lahtiolekuajad, hinnad. Toitumisharjumused.
Laua broneerimine restoranis. Menüüd ja toidu tellimine. Suhtlemine söögilauas.
Toiduretseptid.
-
Inimesed
ja suhtlemine. Välimus ja iseloom. Inimeste iseloomustamine ja kirjeldamine. Teadete
ja sõnumite jätmine.
-
Keskkond,
kohad, loodus, ilm. Asukoha kirjeldus. Tee küsimine ja juhatamine. Ilmateade.
Maakaart. Loomad, linnud, taimed.
-
Kultuur
ja keeled. Kultuurisündmused: toimumiskohad, -ajad, piletihinnad, esinejad.
Ürituse kirjeldus. Keeleoskus, keeleõpe, keele praktiseerimine.
-
Reisimine,
transport, vaatamisväärsused. Ühistranspordi sõiduplaan. Sõidu algus- ja
sihtpunkt. Reis ja selle planeerimine. Tee leidmine ja juhatamine kaardi abil.
Toa broneerimine hotellis. Reisipostkaart.
Kirjutamine: Ankeetide, taotluste, registreerimisvormide täitmine. Info küsimine ametiasutustest. Ümbruse kirjeldus, minevikusündmuste kirjeldus. Postkaardi kirjutamine (õnnitlus- või tänukaart, reisipostkaart). Kutse koostamine. Minu päev. CV. Ametlik ja mitteametlik e-mail, märkmete tegemine, lühikirjand, arvamuste-argumentide avaldamine.
Sõnavara: Ülaltoodud kõnearendusteemade sõnavara.
Grammatika: Tähestik; hääldamine ja ortograafia. Lauseehitus. Asesõnad, küsisõnad, arvsõnad, kaassõnad; sidesõnad ja määrsõnad. Omadussõna võrdlemine. Ainsus ja mitmus. Jaatus ja eitus. Ma- ja da-tegevusnimi. Käändsõna käänamine. Tegusõna pööramine olevikus ja lihtminevikus. Käskiv ja tingiv kõneviis.
Õppekeskkond:
Kursused
viiakse läbi tunni alusel keeleõppeks renditavates ruumides Tallinnas või mujal
Eestis. Õppeklassid vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele ning on
varustatud tahvli, CD-mängija, arvuti, diaprojektori ja vajadusel muude
keeleõppeks vajalike vahenditega. Iseseisva töö tegemiseks kasutatakse
osaliselt Keeltekeskus Kaja veebikeskkonda.
Õppemeetodid:
Põhiliselt
kasutatakse kommunikatiivõppemeetodeid, nagu dialoogid, rollimängud, grupi- ja
paaristöö jm, aga ka grammatikaharjutusi baasteadmiste omandamiseks, lugemis-
ja kuulamis ja hääldusharjutusi õige häälduse juurutamiseks ning kõne ja
kirjaliku teksti mõistmise arendamiseks. Õpitu elluviimiseks tuleb iseseisvalt
lahendada praktilisi ülesandeid eestikeelses keskkonnas.
Õppematerjalid:
Põhiõpik on M. Simmul, I.
Mangus „Tere!“ või M. Pesti, H. Ahi „E nagu Eesti“.
Kursuse lisamaterjalid:
1.
www.keeleklikk.ee
2. https://keeleweb2.ut.ee
3. http://kohanemisprogramm.tlu.ee
4. https://www.integratsioon.ee/raamatukogu
5. https://www.innove.ee/eksamid-ja-testid/eesti-keele-tasemeeksamid/
6. Eesti Keele Sihtasutus „Eesti
keele põhisõnavara sõnastik”, Eesti Keele Instituut, 2014
7. Eesti Keele Sihtasutus, „Eesti
keele seletav sõnaraamat”, 2009 https://www.eki.ee/dict/ekss/index.cgi
8. Eesti Keele Instituut. Mati Erelt, Tiiu Erelt, Kristiina Ross. „Eesti
keele käsiraamat”, 2007
9. Eesti Keele Sihtasutus „Eesti
õigekeelsussõnaraamat”, 2013
10. M. Kitsnik „Kirjuta mulle“, 2012
11.
S. Rammo, M. Teral, B. Klaas-Lang, M. Allik „Keel selgeks“, 2012
Täiendkoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad
dokumendid:
Keeltekeskus Kaja väljastab kursusel osalejale tunnistuse juhul,
kui õppija osales vähemalt 60 protsenti auditoorsetest tundidest ja sooritas
edukalt kursuse lõpueksami. Lõpueksamil, mis sisaldab nii kirjutamise,
kuulamise, lugemise kui ka kõnelemise osa, kontrollitakse ülaltoodud
õpiväljundite omandamist. Eksam loetakse sooritatuks, kui õppija saavutab kokku
vähemalt 60 protsenti maksimaalsest punktisummast, kusjuures ühegi osa punktide
arv ei tohi olla väiksem kui 40 protsenti.
Tunnistusel märgitakse
lõpetatud kursuse nimetus ja maht, kursuse toimumise aeg, osaleja nimi ja
isikukood. Tunnistusele kirjutavad alla kursuse õpetaja ja Keeltekeskus Kaja
juhataja. Juhul kui osaleja ei sooritanud edukalt kursuse lõpueksamit ja/või ei
osalenud nõutavas mahus tundides, väljastatakse talle kursuse lõpus tõend,
millel märgitakse osaletud tundide arv. Tõendi allkirjastab Keeltekeskus Kaja
juhataja.
Koolituse
läbiviimiseks vajalik kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemus:
Eesti
keele kursusi viivad läbi eesti filoloogid, eesti keele kui võõrkeele õpetajad
või muu filoloogilise hariduse ja/või varasema täiskasvanutele eesti keele
õpetamise kogemusega õpetajad.
Muudetud 8.8.2022