Õppeasutuse nimi: OÜ Keeltekeskus Kaja
Õppekava nimetus: Vene keele A1-taseme täiendkoolitus (moodulid A1.1 ja A1.2)
Õppekavarühm: Keeleõpe, vene keel võõrkeelena
Õppekava koostamise alus: Euroopa keeleõppe raamdokument
Õppe maht ja ülesehitus:
A1-taseme kursuse maht on 200 akadeemilist tundi, millest 120 tundi on auditoorset õpet ja 80 tundi iseseisvat tööd. A1-taseme kursus koosneb kahest moodulist: A1.1 ja A1.2, kusjuures A1.1 mooduli maht on 100 akadeemilist tundi, millest 60 tundi on auditoorset õpet ja 40 tundi iseseisvat tööd ning A1.2 mooduli maht on 100 akadeemilist tundi, millest 60 tundi on auditoorset õpet ja 40 tundi iseseisvat tööd.
Lühikursuste maht (mõeldud minigrupile) on 168 akadeemilist tundi, millest 96 tundi on auditoorset õpet ja 72 tundi on iseseisvat tööd, kusjuures lühikursuse A1.1 mooduli maht on 84 akadeemilist tundi, millest 48 tundi on auditoorset õpet ja 36 tundi iseseisvat tööd ning A1.2 mooduli maht on 84 akadeemilist tundi, millest 48 tundi on auditoorset õpet ja 36 tundi on iseseisvat tööd.
Auditoorses õppes on põhirõhk kõne ja selle mõistmise arendamisel ning grammatika seaduspärasuste selgitamisel. Iseseisvalt jäetakse koju õppida sõnavara, teha grammatikaharjutusi ja kirjalikke loovtöid, võimalusel tuleb ka keelt keelekeskkonnas praktiseerida.
Tavakursuste ja minigruppidele korraldatavate lühikursuste õppe sisu ja õppiväljundid on samad.
Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused: Õppijad, kes soovivad omandada vene keelt A1-tasemel. Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluse alusel.
Õppe eesmärk: Omandada vene keele oskus A1 tasemel, mis võimaldab toime tulla igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel.
Õpiväljundid:
Iga A1.1 mooduli edukalt lõpetanu:
- oskab lihtsate sõnadega ennast tutvustada;
- saab aru lihtsatest küsimustest enda ja oma pere kohta, kui vestluskaaslane räägib aeglaselt ja selgelt ning on valmis öeldut kordama;
- saab hakkama lihtsates venekeelsetes situatsioonides, näiteks söögikohtades, hotellis, transpordis; oskab teed küsida, öelda ja küsida kella;
- mõistab siltide ja lihtsate juhiste sisu;
- oskab täita ankeeti isikuandmetega.
Iga A1.2 mooduli edukalt lõpetanu:
- oskab lihtsate sõnadega ennast tutvustada, rääkida oma tööst, perekonnast, sõpradest ja hobidest; kirjeldada oma ümbrust, sündmusi ja inimesi, väljendada oma soove ja eelistusi; vastata kaasvestleja küsimustele igapäevastel teemadel ning ise samasuguseid küsimusi esitada.
- saab aru lihtsatest küsimustest enda ja oma pere kohta, kui vestluskaaslane räägib aeglaselt ja selgelt ning on valmis öeldut kordama;
- saab hakkama lihtsates venekeelsetes situatsioonides, näiteks söögikohtades, hotellis, transpordis; oskab teed küsida, teed juhatada, öelda ja küsida kella;
- mõistab lihtsate tarbetekstide sisu;
- oskab täita ankeeti isikuandmetega ja pidada lühikest telefonivestlust.
Õppe sisu:
Kõnearenduse teemad:
Moodul A1.1:
- Tervitamine. Tutvustamine. Hüvastijätmine.
- Isikuandmed ja ankeedid. Telefoninumbrid, posti- ja meiliaadressid.
- Päritolu, rahvused, keeled.
- Töö ja õppimine, haridus ja ametid.
- Tee küsimine, tee juhatamine. Kella küsimine ja ütlemine.
- Kuupäevad ja aastaajad. Ümbruse kirjeldamine.
- Igapäevased situatsioonid poes, restoranis, lennujaamas, hotellis, pangas, juuksuris jne.
- Telefonivestlused.
Sõnavara: tähestik; igapäevased nimi-, omadus- ja tegusõnad; ametid; maad, rahvad, keeled; värvid; transport; igapäevased viisakusväljendid ja käibefraasid.
Kirjutamine: Ankeetide täitmine. Postkaardi kirjutamine (õnnitlus- või tänukaart).
Grammatika: Sõnade sugu. Hääldamine ja ortograafia. Ainsus ja mitmus. Jaatus ja eitus. Käänamine ja pööramine. Asesõnad.
Moodul A1.2
- Inimeste kirjeldamine (välimus ja iseloom), nende kohta küsimuste esitamine.
- Ilm ja loodus. Venemaa loodus, suuremad linnad, mäed, veekogud ja saared.
- Hobid, vaba aeg ja meelelahutus. Kino, teater, kontsert, sport, raamatud ja muusika.
- Kodu ja perekond.
- Pühad ja tähtpäevad Venemaal ja mujal.
- Reisimine ja puhkus.
- Minu päev.
- Oma soovide ja eelistuste väljendamine, vestluspartneri soovide ja eelistuste kohta küsimine.
Kirjutamine: Ankeetide, taotluste, registreerimisvormide täitmine. Küsimuste koostamine ja neile vastamine. Ümbruse kirjeldus. Minu päev. Postkaardi kirjutamine (õnnitlus- või tänukaart, reisipostkaart).
Sõnavara: tähestik; igapäevased nimi-, omadus- ja tegu- ja kaassõnad; põhi- ja järgarvud; raha ja hinnad; kellaajad, nädalapäevad, kuud, aastaajad, pühad ja tähtpäevad; isikuandmed; ametid; haridus ja töö; hobid; reisimine ja puhkus; maad, rahvad, keeled; kodu, perekond ja sõbrad; linn, maa; ilm; hobid; värvid; riided; transport; toidukaubad, toidud, igapäevased viisakusväljendid ja käibefraasid.
Grammatika: Hääldamine ja ortograafia. Sõnade sugu. Ainsus ja mitmus. Sõnade ühildumine. Jaatus ja eitus. Asesõnad, küsisõnad, arvsõnad, kaassõnad; sidesõnad ja määrsõnad. Käändsõna käänamine. Tegusõna pööramine olevikus.
Õppekeskkond: Klassikursused viiakse läbi tunni alusel keeleõppeks renditavates ruumides Tallinnas või mujal Eestis. Õppeklassid vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Õppeklassides on internetiühendus ning nad on varustatud tahvli, arvuti ja audio-visuaalse esitlustehnikaga. Distantsõppekursused viiakse läbi Zoomi keskkonnas. Distantsõppekursusel osalemiseks soovitame õppijal kasutada kas laua- või sülearvutit või IPadi.
Õppemeetodid: Põhiliselt kasutatakse kommunikatiivõppemeetodeid, nagu dialoogid, rollimängud, grupi- ja paaristöö jm, ka grammatikaharjutusi baasteadmiste omandamiseks, lugemis- ja kuulamisharjutusi õige häälduse juurutamiseks ning kõne ja kirjaliku teksti mõistmise arendamiseks.
Hindamismeetod. Hindamiskriteeriumid
Õppijatele antakse õpiväljundite omandamise kohta tagasisidet jooksvalt õppeprotsessi käigus. Hindamine toimub A1.1- ja A1.2 mooduli lõpueksamil, mis koosneb suulisest ja kirjalikust osast. Suuline osa on vestlus õppija ja õpetaja vahel. Kirjalik osa koosneb kuulamisharjutusest, grammatikaharjutusest, lugemisharjutusest ja kirjalikust loovtööst.
- Kuulamine – saab aru lihtsatest küsimustest ja kuuldud info põhissisust, kui vestluspartner räägib aeglaselt ja selgelt ning öeldut kordab. (Hinnatakse suulises ja kirjalikus osas)
- Lugemine – . Saab aru lühikestest lihtsatest tekstidest; oskab leida informatsiooni lihtsatest igapäevatekstidest (näiteks reklaamid, tööpakkumised, brošüürid, menüüd, sõiduplaanid). (Hinnatakse eksami kirjaliku osa grammatika- ja lugemisharjutustes.)
- Rääkimine – oskab lühidalt rääkida oma tööst, perekonnast, sõpradest ja hobidest, lihtsate sõnadega kirjeldada oma ümbrust, sündmusi ja inimesi. Oskab teed küsida ja juhatada. Oskab esitada küsimusi igapäevateemadel ning sellistele küsimustele vastata. Oskab pidada lühikest telefonivestlust. (Hinnatakse eksami suulise osa vestluses.)
- Kirjutamine – oskab täita ankeeti ja kirjutada postkaarti. (Hinnatakse eksami kirjaliku osa loovtöös.)
Õppematerjalid:
- Миллер, Л. В. и др. «Жили-были... 12 уроков русского языка. Базовый уровень». 4-е издание. Санкт-Петербург «Златоуст» 2009.
- Õpetaja koostatud materjalid.
Täiendkoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid: Keeltekeskus Kaja väljastab kursusel osalejale tunnistuse juhul, kui õppija osales vähemalt 60% auditoorsetest tundidest ja sooritas edukalt kursuse lõpueksami. Lõpueksamil, mis sisaldab nii kirjutamise, kuulamise, lugemise kui ka kõnelemise osa, kontrollitakse ülaltoodud õpiväljundite omandamist. Eksam loetakse sooritatuks, kui õppija saavutab vähemalt 60% maksimaalsest punktisummast.
Tunnistusel märgitakse lõpetatud kursuse nimetus ja maht, kursuse toimumise aeg, osaleja nimi ja isikukood. Tunnistusele kirjutavad alla kursuse õpetaja ja Keeltekeskus Kaja juhataja. Juhul kui osaleja ei sooritanud edukalt kursuse lõpueksamit ja/või ei osalenud nõutavas mahus tundidest, väljastatakse talle soovi korral kursuse lõpus tõend, millel märgitakse osaletud tundide arv. Tõendi allkirjastab Keeltekeskus Kaja juhataja.
Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemus: Vene keele kursusi võivad läbi viia vene filoloogi, vene keele kui võõrkeele õpetaja või muu filoloogilise hariduse ja/või varasema täiskasvanutele vene keele õpetamise kogemusega õpetajad.
Õppekava on kinnitatud 26.05.2018
Viimati muudetud ja kinnitatud 7.7.2025